čtvrtek 6. srpna 2009

Dvě hodiny na Lednicku

6. srpna 2009

Polák malýPři cestě z Brna do Prahy zbývala chvilku času, a tak jsem zkusil druhý pokus objevit již dlouho avizovaného kormorána malého. Za plného slunce nejdříve krátká zastávka na mělké vodě, kde již zdálky byly vidět dvě volavky bílé, pár volavek popelavých a čtyři stříbřité. Po chvíli od kraje vzlétla volavka červená - poprvé kdy jsem spatřil všechny čtyři druhy na jednom místě. Z dalších druhů tKormorán velkýu byli bahňáci - asi 30 čejek, vodouši bahenní, kulík říční, vodouš kropenatý a čtyři jespáci bojovní. Na prostřením rybníku jsem stativák umístil proti ostrůvku, ale na vzdálenějším břehu a pomalu prohlížel větev po větvi. Slunce pražilo, vzduch se tetelil, zkrátka žádné skvělé podmínky. Až po chvíli na větvi u vody ve společnosti několika poláků a hus se najednou jeden z ptáků protáhl a bylo jasné, že jde o kormorána maléh. Po chvíli ale odtud zmizel. Tak jsem to zkusil z druhé strany, kde je na ostrůvek nesrovnatelně lepší výhled. Ale už jsem ho nenašel. Místo něj jsem na ostrůvku objevil poláka malého, který celou dobu pospával zády ke mě. Z dalších snad jen dva kvakoši noční, jeden velký racek (středomořský?) a několik zrzohlávek. Po cestě zpět jsem se zastavil u VNNM, kde na betonovém platu pospávalo jedenáct pisíků obecných.



18.8.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat