čtvrtek 25. prosince 2014

Sváteční Vltava

Jako už je nám skoro tradicí, i letos jsme se kolem Vánoc - letos na první svátek vánoční vydali k Vltavě do Tróji. Letos jsem se těšila o to víc, že jsem pod stromečkem nalezla nový dalekohled - Nikon Monarch 10x42 a nemohla jsem se dočkat, až ho vyzkouším. Kromě skvělého obrazu a pevného zevnějšku (můj starý dalekohled se začal trošku rozlézat) je až neuvěřitelně lehký. 600 gramů není oproti 1000 g, na které jsem zvyklá, v ruce ani na krku skoro cítit.
Dalekohled při prvním testování neselhal, jen těch ptáků by na Vltavě mohlo být o trochu víc. Není se čemu divit, v tak teplé zimě asi nemají potřebu stahovat se příliš na jih a k řekám. Radost nám ale udělalo množství potápek malých, hejno hoholů (nejméně 3M a 3F), slípky, lysky, kormoráni, racci (ač bouřního, kterého jsem si přála, jsme nenašli), poláků chocholaček jen kolik bychom napočítali na prstech rukou (možná i jedné) a nějaké ty volavky sedící tradičně na stráni na pozemku pražské ZOO.
Nebyli jsme ani jedinými ptákomilci procházejícími se kolem ZOO, dočkali jsme se nečekaného setkáni s Martinem Bullou a jeho rodinou, která si vyrazila na povánoční procházku.
Přestože jsme měli foťák, na focení jsme zanevřeli. Až těsně před odjezdem nám zapózovala "nafouknutá" červenka s vzezřením barevného tenisáku na tenoučkých nožičkách, která se nám předváděla asi dva metra před objektivem. A toho se nedalo nevyužít :)


Žádné komentáře:

Okomentovat